Saturday, September 29, 2007

Jobless! Hey!

Zo ben je iets, en zo ben je niets. Tenminste, in de ogen van de prachtige consumptiemaatschappij, waarin we allen zo gelukkig leven. Opeens ben je veranderd van een koopkrachtig mens naar een parasiet, een uitvreter, een nietsnut. Met de potentie voor een hobobaardje, en dreadlocks, en misschien voor het gemak ook maar een drugsverslaving, om het af te maken.

En toegegeven, hoe wanstaltig geestdodend kut het telefonisch enqueteren ook mocht zijn: de wekelijkse 50,47 maakte veel, heel veel geld. Het verbloemde niet dat werkelijk waar níemand op je zat te wachten, of de keren dat je mensen tijdens een Oranje-wedstrijd moest bellen en je schuimbekkende patriotten aan de lijn kreeg, of de contactarme bejaarden die bijna in tranen uitbarstten als je ze moest vertellen dat ze helaas niet binnen onze doelgroep vielen, maar toch: materialistische bevrediging was puik.

Maar nu kan ik mijn survivalskills perfectioneren! En misschien uit huis gaan, een kraakpand binnenstormen en de rest van mijn leven dumpsterdiven en geëngageerde liedjes zingen, terwijl ik Bob Dylan getormenteerde lijf muzikaal verkracht met mijn valse Spaanse gitaar!
En! En! Een baard laten staan dus!


Helemaal geinspireerd door het folkpunk-wonder dat de drummer van Against me! heet (of nou ja, hij heet Warren maar iedereen noemt hem 'die ene met die baard' of 'die ene drummer die af en toe een woord mee mag zingen en daar verschrikkelijk blij van wordt') kan het nu eindelijk gebeuren!
Tot dusver ben ik niet verder gekomen dan vlas-stoppeltjes, en zelfs die worden telkens weer panisch afgeschoren omdat ik er meteen vier jaar jonger uitzie met die ranzige haartjes overal, maar ooit. Ooit!

Tenzij ik volgende week weer iets nieuws geestdodens heb gevonden, en niet meer hoef te leven van jullie belastingcenten, maar dat zie ik niet echt gebeuren. Eigenlijk.

16 comments:

christine said...

Als je wilt, kan ik voor je op dinsdagavond een garderobe-baantje bij Club Storm regelen. :-)

Channah said...

En misschien uit huis gaan, een kraakpand binnenstormen en de rest van mijn leven dumpsterdiven en geëngageerde liedjes zingen, terwijl ik Bob Dylan getormenteerde lijf muzikaal verkracht met mijn valse Spaanse gitaar!

Oasis he, Oasis. Wonderwall.

christine said...

Oh, er komt een kamer vrij in m'n huis. Als je wilt...?

hummie said...

Nee, ik wil niet...!

christine said...

Het was ook geen aanzoek, Hummie. Het was een aanbod voor Nosh.

Zie je Nosh, IK ben niet degene die van jouw weblog een soort datingsite aan het maken is... (bovendien ben ik al voorzien :9)

Nosh said...

Oh dáng ik vergeet altijd dat ik een blog heb en dan denk ik van 'HE WAT WAS DAT DING OOK ALWEER' en dan is dit er, met reacties en alles en sorry. :(

Maar. Club Storm. Op de dinsdagavond? Wat is een Club Storm?

christine said...

Een club. Sjiiiiie, weet je dan helemaal niks? :P.

Nosh said...

Oh! Ja! Nee! Die ene bij dat erm. Ding!

Zit praktisch naast Midtown, toch? Want dan ken ik het.

hummie said...

Voorzien? JA MET JE VIBRATORrrrrr (bijna een onomatopee, niet?).
Ik ben je nog niet vergeten Maarten!

christine said...

Vibo ligt netjes in een kastje.

Trouwens, dit is meer 'nothing meaningful' intussen. Grrr. Doe eens updaten! Ik check elke dag! Tevergeefs!

hummie said...

Het maakt niet uit waar of hoe netjes hij ligt!
En ik check zo soms. Doe toch maar updaten. Tentamens zíjn niet belangrijk.

hummie said...

Last christmas, I gave you my <3 and the very next day, you gave it away. Nunu, nununununu, nunununununu nu nu.

hummie said...

(nu nu)

christine said...

Tututuuu...

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If ossible gives a last there on my blog, it is about the Aparelho de DVD, I hope you enjoy. The address is http://aparelho-dvd.blogspot.com. A hug.

hummie said...

Yes. Enlarge your penis by beating it with a stick.