Friday, August 24, 2007

Liefdadigheid!

Onder het mom van: het is nog zomer, en no way dat we voor kerstmis onze karma zó hebben hersteld, dat we níet op eerste kerstdag sterven aan cholesterol en alcoholvergiftiging:

CHARITY!

Op Fok zijn ze nu bezig met het verzamelen van geld, kauwbeesten, dekentjes, mandjes en van die hele ranzige donkerrode strips die op spek lijken, maar smaken naar verbrand rubber! Wat tof is, want er is niet zoiets als te veel rare pvc-botten die piepen als je er naar kijkt, en waardoor iedere hond volledig van streekt raakt.

Maar waarom zou je het in godsnaam bij een suffe zak Pedigree laten? Het is een asiel, en die hebben beesten, en geen enkel beest vindt het tof om te moeten pissen, terwijl er twaalf katten naar hem zitten te staren, en er rassenrellen ontstaan tussen de Arische Ceasarhondjes en de rare Perzen.
Daarbij, het zijn beesten, en die zitten vol met mogelijkheden, plezier, vreugde, kansen en gekkigheid:

- Je kan Bambi de godganse dag pesten met haar identiteitscrisis, omdat ze geen baasjes had die het fatsoen hadden om haar gewoon Stampertje te noemen.

- Je kan Karel de hele tijd achtervolgen met een camera, terwijl je wacht tot hij met z'n olijke kop eens stilstaat en je lens in loenst, zodat je er "HAI GUYZ WAHTS UP : ) " onder kunt photoshoppen, en voor ongeveer twee hele minuten de held van ieder forum bent! (totdat er iemand komt met een foto van zijn kater die hij vast heeft getaped aan zijn Wii met NUNCHUCKAT erbij, maar dat terzijde!)

- Je kan spastisch "WAT IS ER FABIO? IS TIMMIE IN DE SLOOT GEVALLEN? GOEDE HOND! GOEDE, GOEDE HOND" roepen, iedere keer als het beestje blaft. Om te maken dat je wegkomt, en het beste beest volledig in verwarring achter te laten!

- Je kan je hoop vestigen op Chicky, die een MYSTERIE is, en waarschijnlijk uiteindelijk een gruwelijk misgegaan experiment blijkt te zijn tussen een haan en een Cyperse Poes, om je iedere ochtend wakker te rochelmauwen, waarna ze verwilderd om zich heen kijkt en haar eigen staart aan valt. Yay!

- Je kan het af laten hangen van Rat, als je werkelijk waar geen zelfvertrouwen hebt, en doodsbang bent dat je knaagdier een gloeiende hekel krijgt aan de door jou gekozen naam, en iedere dag van zijn korte, korte leven spendeert aan het verzinnen van plannen om je op gruwelijke wijze dood te maken. Geloof me, dat stadium is deze alláng gepasseerd. Deze gaat meteen voor je complete nageslacht.

- Macho. OH KOM OP MENSEN.

Dus dat! Laat dat hart even spreken, en ga voor de basketcases onder de huisdieren! Het is alsof je gaat daten met een Furry, met het verschil dat deze wel zinderlijk zijn! Hoera!

13 comments:

christine said...

Die kat is lief zeg O+!

hummie said...
This comment has been removed by the author.
hummie said...

Je draait door! En wil je alsjeblíeft nooit meer zinderlijk schrijven. Alvast bedankt!

christine said...

Geniaal, die verwijderde reacties.

christine said...

Mysterieus ook. Maakt een mens nieuwschierig.

christine said...

Trouwens, niet om het één of ander hoor, maar twee dingen.

1. Heb je je al bekeerd tot het studentenleven en ben je al lid van het corps, jasjes-dasjes aan het inslaan, modderkruipend KMT aan het lopen of brallend jezelf De Zaak in bluffen?

(interlude: je zou me moeten zien, in mijn huispakje met de laptop op de bank, spontaan een nieuwe muzieksoort aan het ontdekken, bestaand uit een soort van half-rytmisch geklap vanwege alle fruitvliegjes die irritant rondzwermen hier in huis, omdat ik de vuilniszak-met-bedorven-kiwi's al drie weken in de gang heb staan. Ik zou er een TMF Music award voor moeten krijgen. Serieus.)

2. Nu ben ik punt twee vergeten. Oja, het was iets waardoor ik een medaille kon verdienen of een hoop geld. Of iets anders waar ik helemaal niks aan heb, een button bijvoorbeeld, maar wat me wel uitermate stoer en populair doet lijken. Mits ik niet besluit op de tennisclub te gaan lopen ermee.

Dusch. Toedeltjes O+!

hummie said...

1. Nee niet echt. Ik houd niet zo van studentenlevens. Corps, IEL. Jasjes-dasjes, NEE. En ik bral nooit. Bluffen wel. Bij RISK.

2. Ja wat moet ik daar nou weer mee.

Oh het was niet aan mij gericht? Geeft niks.

(postlude: je zou me moeten zien, in mijn zwarte boxershort op een houten krukje, aan het pompen. Het leuke van pompen is dat het zoveel betekenissen heeft. Denk nu niet meteen het ergste ervan. Ik pomp nog even verder.

hummie said...

Ik ben het haakje op het eind vergeten. :(

Bij deze:

}

christine said...

NOSH!!! :( :( :(.

PS de fruitvliegjes zijn weg.

hummie said...

Wat???? Is dat net zoiets als codetaal in de Tweede Wereldoorlog?

PS "de fruitvliegjes zijn weg. de frúítvliegjes, zijn wèg."

:)

Nosh said...

Wat dóen jullie! Het gaat over katten en honden en ratjes, en jullie beginnen over fruitvliegjes en studenten en jasjes!

Het klopt niet, focus mensen! >:(

christine said...

Oja, sorry heur :P.

Lig je al in de goot je nieuwe studiegenootjes te huggen? :*.

christine said...

ZO NIET, UPDATE DE BOEL DAN EENS!!! :( :( :(.

[/moodswings]

O+.